Header Ads

 Борис Болотов

Роспропаганда перевершила сама себе: Звинуватила голландців у катастрофі MH17

У ток-шоу російського Першого каналу "Время покажет" його ведучий Артем Шейнін фактично звинуватив у катастрофі "Боїнга" MH17 голландців


Уже з перших своїх слів ведучий постарався пов'язати трагедію Бабиного Яру, якій формально присвячувалася передача, з трагедією малайзійського "Боїнга", передаєDepo.ua з посиланням на "Радіо Свобода".
Головне починається в той момент, коли ведучий звертається до Пітера Ватердрінкера, голландця, вже 20 років живе на Росії:
- Пітер, у мене питання до вас. Ось, Голландія теж країна, що постраждала від нацизму, - і євреї, і опір, і т. Д. (Пітер посміхається і стверджувально киває.) - А ось чи не здається вам, що в той момент, коли ви 2,5 роки тому (ви - я в широкому сенсі кажу, Європа), коли ви підтримали і продовжуєте підтримувати цю владу, яка прийшла до влади в Україні, про яку ви з самого початку знали, що це їхні герої і вони їх прославляють. Чи не здається вам, що в той момент, коли ви їх підтримали і дали їм творити те, що вони там творили, ви вже цей свій літак зі своїми співгромадянами (Пітер розуміюче киває), який українці пустили над зоною бойових дій летіти, а тепер підтасовують факти, - що це ви тоді почали прирікати своїх співвітчизників на смерть, коли ви все це підтримали. Чи немає на вас провини?
- По-перше, я сюди прийшов, тому що дійсно велика трагедія, - слухняно став відповідати Пітер Ватердрінкер. Він нібито навіть не зрозумів, у чому тільки що звинуватили його співгромадян. - Це зараз на всіх перших шпальтах - крах "Боїнга". Загинули близько 300 осіб, в тому числі 200 голландців. Така маленька, крихітна країна. Це велика трагедія, - сказав Пітер те, що і без нього все вже знали. - Я хотів це нагадати тут. По-друге, я думаю, що тема антисемітизму - це не тільки чума дев'ятнадцятого століття, але це чума на сьогоднішній день. Коли я був на Майдані, я бачив і чув дуже багато антисемітських висловлювань, - раптом доповів Пітер.
- Вас це не лякало? - уточнила Катерина Стриженова, друга ведуча програми.
- Це, звичайно, лякає мене, але я ж письменник. Я знаю російську літературу, українську літературу. Антисемітизм процвітав і в дев'ятнадцятому столітті, і зараз, не тільки в Україні, а всюди, в тому числі і на Заході, до речі кажучи. - Пітер спробував бути об'єктивним.
- Пітер, Пітер, Пітер! - Ведучий не дає йому ухилитися від теми. - Дозвольте, я конкретизую своє питання? Коли ви були на Майдані і чули вже там і антисемітські, і націоналістичні, і інші гасла, чи не здається вам тепер, хоча б по закінченні 2,5 років, що там, на Майдані, який ви підтримали і дали всьому цьому статися, там, на Майдані ви почали прирікати дві сотні своїх співвітчизників, які загинули через цей конфлікт. Ви там це зробили! – заявив ведучий.
- Ну, можна так це сказати, але в кінцевому підсумку ... - нарешті занервував Пітер. - Хто винен - це той, хто спочатку кнопочку ...
- Ні! - Рішуче заявив йому ведучий. - Адже про те, хто натиснув на кнопочку, ми не дізнаємося ще довго і довго!
- Ні, але багато туманного і тут, і на Заході ... - Пітер вже не знав, що йому говорити.
- А можливо, і ніколи! - переможно добив ведучий.
- Ми дуже сподіваємося, що дізнаємося все-таки, Артеме... - схоже, Катерина Стриженова почала думати, що її напарник заривається.
- Катя, про такі речі дізнаються, через десятиліття! - з неприхованою надією відповів їй Шейнін.
- Безумовно! - знову встряв Пітер. - Ніхто так і не дізнається, хто винен. Вчора намагалися в Нідерландах … Позавчора в Москві. Дуже багато туманного. Припустимо, я пам'ятаю три дні ...
- Дуже багато туманного у висновках комісії! - ведучий відчув, що Пітер хоче вильнути в сторону, і спробував відразу поставити його на місце. Але Пітер все ж встиг довести свою думку:
- ... Три дні після аварії літака йшлося раптом про український винищувачі, які бачили на радарі. Ніхто про це не говорить, - сказав Пітер, мабуть, для балансу. На цьому критику російської влади він, мабуть, порахував достатньою і з куди більшим ентузіазмом знову обрушився на українців. - У той же час я повинен визнати, що в Україні теж дуже багато туманного. Припустимо, підсумки доповіді сильно спираються на підсумки українських спецслужб. Це слабкість. На жаль, це слабкість.
- І, Пітере, не спираються на ті дані, які українська сторона замовчує, які необхідно розслідувати! - підхопив ведучий.
- Ну звичайно. У той же час я думаю, що тут, на Росії, лежить глибока, велика відповідальність намагатися для того, щоб тих, хто скоїв ці жахливі, дикі злочини, в кінцевому підсумку судити. - З цієї плутаної фрази було не дуже зрозуміло, яких ще злочинців мала судити Росія, якщо Пітер ні слова не говорив про будь-яку її відповідальність.
- Пітер, мені незручно було вас переривати, тому що я розумію, як важко формулювати думку іноземною мовою, - начебто послабив свою хватку ведучий.
- Саме так, спасибі! - полегшено сказав Пітер.
- Але, тим не менше, я хочу вам сказати, що ви не відповіли на моє запитання, - ведучий знову вчепився в горлянку Пітера. - Тому що я питав вас про те, що цей ваш літак, за який несуть, звичайно, відповідальність якісь люди, але ще ніхто не знає які, не опинився б там і не був би збитий, якби не почалося те, що почалося в лютому.
- Ну, звичайно, якщо б тоді мої люди не розбилися б, мене б тут не було. - Пітер начебто знову не розуміє, чого саме хоче домогтися від нього ведучий.