Header Ads

 Борис Болотов

Ми не знали цього: З'явилися подробиці скандалу навколо українських журналістів, які знімали сюжет для Russia Today

Українських журналістів - оператора телеканалу "Україна" Василя Скопика і фрілансера Наталю Трофимову, звинуватили в зйомці маніпулятивного сюжету про старт безвізового режиму для пропагандистського каналу Russia Today. Відповідний допис в Facebook опублікувала журналіст Вікторія Балицька, передають Патріоти України.
За її словами Скопик і Трофимова видали себе за журналістів ТРК "Україна", тим самим обдуривши прес-секретаря прикордонної служби.
"Василь є оператором ТРК "Україна". Однак сьогодні він був вихідним. Працювала інша знімальна група ТРК "Україна": Оксана Лабойко і Володимир Вежбінський. Я особисто з ними працювала на Шегинях. Так ось, вранці самозванці Скопик і Трофимова приїхали на пункт пропуску в Раві-Руській та, видавши себе за журналістів ТРК "Україна", записали інтерв'ю з інспектором прикордонної служби та познімали черги в пункті пропуску", - написала Балицька.
Вона зазначила, що підозр ні у кого не виникло, оскільки Скопик показав посвідчення каналу.
Пізніше на Russia Today вийшов матеріал про те, що Польща "не хоче приймати українців по безвізу".

За словами Балицької, журналісти попросили прикордонників говорити російською, мотивуючи це тим, що канал російськомовний.
"Втомлена жінка (прикордонник, - ред.), відпрацювавши ніч, перевіривши 600 паспортів, наговорила на камеру, що змогла, особливо не вдумуючись. Але це питання її керівництва. Нехай розбираються без нас. Мене турбує інше. Прикро і соромно за колегу/брехуна, оператора, який за бабло продав свою батьківщину, підставив канал, на якому працює", - зазначила журналістка.
У коментарях до посту Скопик визнав свою помилку, пояснивши, що "знімає багато і для багатьох".
"Я ніколи не вникаю в проблематику. Основним пріоритетом є звук і картинка. Що робиться з цим матеріалом потім - мене не цікавить. Що стосується відзнятого матеріалу на митниці - готовий надати всі коментарі разом з чорновим відзнятим матеріалом всім бажаючим, включаючи СБУ. Тому що ані придуманого або спотвореного синхрону або картинки там немає. Кінцевий продукт - результат роботи в невідомій мені студії", - написав він.

У свою чергу начальник сектора з питань взаємодії із засобами масової інформації Західного регіонального управління Держприкордонслужби Володимир Шеремет заявив, що Трофимова в особистій бесіді зізналася йому, що матеріал був знятий для кремлівських пропагандистів, і оператор про це знав.

Сама ж журналістка спростувала цю заяву, підкресливши, що Шеремет ігнорував її дзвінки та повідомлення.
"Те, що я зізналася, що знімала для Росії і те, що оператор знав - брехня. Ми не знали цього. Я просила вас зустрітися. Ви не відповідали на мої смс і дзвінки. Я готова надати повний матеріал, де всі мої запитання і прохання до вашої співробітниці говорити українською. Це все є на відео. Я питала про списки, інтернет. Всі були зайняті ", - написала вона у відповідь.

У коментарі Обозревателю Трофимова підтвердила, що не знала, кому і для чого призначався відзнятий на кордоні матеріал.
"У нас в Луганську колись був класний прокурор області. Одного разу він розповів анекдот про генерала, у якого сказали, що дочка його - повія. Люди відразу поділилися на два табори. Одні шкодували генерала, інші засуджували. І нікому не було діла до того, що у генерала був син. Попросити зняти для себе і продати невідомо кому - ні у кого такого не було? А гонорари за зйомки не віддати? Журналістська солідарність, ау?" - заявила вона.
На платформі Blogger.