Header Ads

 Борис Болотов

Новий штраф для власників авто, водії в шоці

Понад 5 тис. відеокамер встановили на автошляхах торік.
Понад 5 тис. відеокамер встановили на автошляхах торік. Вони фіксуватимуть порушення. Протягом 2017 року пристрої запрацюють. Протоколи зі штрафами і фото водія надсилатимуть поштою.
- Камери розпізнаватимуть 10 видів порушення. Серед них виїзд на червоне світло, проїзд смугою громадського транспорту, перетин двох суцільних, виїзд на перехрестя під час затору, - каже автоюрист 56-річний Володимир Караваєв.
Пояснює, як працюватиме система відео- і фотофіксації порушень.
Які переваги цієї системи?
- Вона заснована на кращому іноземному досвіді й не робить винятку ні для кого.
Зберігає зафіксований доказ порушення. Відпаде потреба у використанні ручних радарів поліцейськими.
Чи є ймовірність, що камери зафіксують одне авто, а швидкість - іншого?
- Такого не буде. Камери працюватимуть на двох каналах - аналоговому й цифровому. Коли дані з двох каналів збігаються, тоді фіксується порушення. Така проблема була раніше в техніки, що мала один калан прийому радіосигналу.
Система має недоліки?
- Вона успішно працює в інших країнах. Однак у наших реаліях можуть виникнути певні труднощі. Україної їздить близько 300 тисяч автомобілів-двійників. Це абсолютно однакові машини однієї марки, кольору, моделі з однаковиминомерами. Це автівки, які ввезли із-за кордону нелегально. Аби вільно пересуватись країною, власники чи продавці роблять машину клоном легального автомобіля. Дані про реальне авто дізнаються зі спеціальних без даних. ТОму є ймовірність, що водії машин-двійників порушуватимуть, а штрафи отримуватимуть невинні власники законних автомобілів. Але, з іншого боку, камери і штрафування ні в чому невинних людей допоможуть правоохоронцям вийти на машини-клони.
Багато автомобілів продають за дорученням. Штрафи приходитимуть першому власники?
- Так. Якщо автомобіль, проданий за дорученням, порушить правила дорожнього руху, то повідомлення зі штрафом прийде його офіційному власнику - тому, що записаний у техпаспорті. Він, не маючи вже ніякого фактичного стосунку до автівки, може просто викинути цей папірець. Йому за це нічого не буде. А через 15 днів авто оголосять у розшук. І коли машину затримає поліція, забере її на штрафмайданчик. Постраждає водій, який викупив авто за генеральним дорученням. Він має шукати власника машини й просити його забрати авто зі штрафмайданчика й розплатитися. Тому краще переоформлювати вживаний автомобіль на себе, бо мужуть виникнути проблеми. І доведеться віддати більше грошей, ніж за виготовлення нових номерів і техпаспорта при купівлі машини.
Камери на дорогах стали встановлювати 2015 року. Тоді ж почали адаптовувати законодавство до їхньої роботи. Чому вони ще й досі не фіксують порушення?
- Усе готове до роботи. Проблема для запровадження системи автоматичної фотофіксації немає. Однак зараз в уряді та парламенті ніхто нічого не робить, аби запустити її. Не поспішають, бо камери не робитимуть винятків. Є дуже багато чиновників і депутатів, які не хочуть, щоб помітили їхні порушення.