Header Ads

 Борис Болотов

Тато, це тобі!


Якось батько вилаяв свою чотирирічну доньку за те, що вона витратила, як йому здалося, дарма, велику кількість золотого обгорткового паперу, обклеюючи порожню коробку для того, щоб поставити її під новорічну ялинку. Грошей в сім’ї не вистачало, і через це батько нервував ще більше.
Пише osoblyva.com

На наступний ранок дівчинка принесла батькові обклеєну нею коробку і сказала: “Тато, це тобі!”.
Батько був неймовірно збентежений і розкаявся у своїй нестриманості напередодні. Однак каяття змінилося новим приступом роздратування, коли, відкривши коробку, він побачив, що вона порожня. “Ти що, не знаєш, що коли ти даруєш комусь подарунок, то всередині має щось перебувати?” – закричав він на дочку.

Маленька дівчинка підняла свої великі, повні сліз, очі і сказала: “Вона не порожня, татко. Я поклала туди мої поцілунки. Усі вони для тебе”.

Від почуттів що нахлинули на нього, батько не міг говорити. Він тільки обійняв свою маленьку дівчинку і благав пробачити його. Батько розповідав пізніше, що цю обклеєну золотом коробку, він довгі роки зберігав біля свого ліжка. Коли в його житті наступали важкі моменти, він просто відкривав її, і тоді всі ті поцілунки, які поклала туди його донька, вилітали назовні, торкаючись його щік, лоба, очей і рук.

У якомусь сенсі кожному з нас, кому довелося бути батьками, вручається золотий контейнер, наповнений безумовною любов’ю і поцілунками наших дітей. Це – найбільша цінність, якою ми володіємо.

Тому, якщо ви хочете зберегти щасливе сімейне життя, пам’ятайте Правило 3-е: Не критикуйте!

Ви думаєте, якщо у вас з’явиться спокуса критикувати дітей, я скажу: не треба. Не скажу. Нагадаю тільки наступне: перш ніж критикувати дитину, прочитайте один класичний зразок американської журнальної літератури, статтю У. Лівінгстона Ларіда “Батько забуває”. Ця стаття була спочатку надрукована в якості передової в “Журналі для домашнього вогнища”. Ми передруковуємо її тут у скороченому вигляді.

“БАТЬКО ЗАБУВАЄ”.

Послухай сину, я кажу це зараз, коли ти спиш. Щоки лежать на маленьких рученятах, світлі кучері прилипли до вологого чола. Я потайки прокрався в твою кімнату. Усього кілька хвилин тому, коли я сидів з газетою в бібліотеці, мене охопила хвиля каяття. Я прийшов в твою спальню з повинною. Я подумав про те, що був дуже суворий до тебе. Я вилаяв тебе, коли ти збирався до школи, бо ти навряд чи торкнувся обличчя рушником. Я відчитав тебе за те, що не чистиш черевики, голосно крикнув на тебе, коли ти кинув свої речі на підлогу.

За сніданком я теж знайшов, за що тебе посварити. Ти щось пролив, ковтав їжу великими шматками, клав лікті на стіл і намазував занадто багато масла на хліб. А коли я поспішав на свій автобус, а ти, йдучи гуляти, обернувся, помахав мені рукою і крикнув: «До Побачення, татко!», Я, насупившись, кинув у відповідь: «Розправ плечі, не сутулься».

Увечері повторилося те ж саме. Проходячи повз тебе, я побачив, як ти, стоячи на колінах, граєш в кульки. На колготах вже утворилися дірки. Я принизив тебе при твоїх друзях, коли ти йшов попереду мене у напрямку до дому. Колготи були дорогими, якби ти сам платив за них, то був би більш акуратним.

Слухай сину, що говорить тобі батько.

Пам’ятаєш, як пізніше, коли я читав, сидячи в бібліотеці, ти несміливо увійшов і подивився на мене з якимось болем в очах. Я кинув на тебе погляд поверх газети, нетерплячий і незадоволений, натякнувши що ти мені заважаєш. Ти нерішуче стояв у дверях. «Чого ти хочеш?» – пробурчав я. Ти, нічого не сказавши, стрімко кинувся до мене, обвив руками мою шию і поцілував. І твої рученята стиснулися з любов’ю, яку Бог розпалив у твоєму серці і яку не може пригасити навіть нехтування. А потім ти пішов, і я чув, як ти піднімаєшся сходами.

І в цей момент, синку, газета випала у мене з рук і моторошний, паралізуючий страх охопив мене. Що ж зробила зі мною звичка? Звичка вичитувати, вишукувати помилки, робити зауваження. Це не тому, що я не люблю тебе, а тому, що занадто багато чекаю від дитини. Я оцінюю тебе мірками своїх років. А в тебе, в твоєму характері так багато доброго, чудового, щирого. Твоє маленьке сердечко схоже на величезний диск сонця, що постає над дикими пагорбами. Я побачив це в твоєму раптовому пориві, коли ти підбіг і поцілував мене перед сном. І сьогодні більше нічого не має значення, синку. Я прийшов у темряві до твого ліжка і став на коліна.

 Це недостатнє відкуплення. Я знаю, що ти не зрозумів би все те, що я зараз тобі кажу, якби не спав. Але завтра я буду справжнім батьком. Я буду твоїм нерозлучним другом, буду страждати, коли ти страждаєш, і сміятися, коли ти смієшся. Я прикушу язика, коли з нього будуть зриватися нетерплячі слова. І буду повторювати як заклинання: «Це всього лише хлопчик, маленький хлопчик!”

Боюся, я уявляв тебе дорослим чоловіком. Тепер, коли я дивлюся на тебе, сину, стомлено згорнутого в своєму ліжечку, я бачу, що ти все ще дитина. Ще вчора мати носила тебе на руках, і твоя голівка лежала у неї на плечі. Я вимагав занадто багато…

Якщо ви зрозуміли суть цієї статті, будь ласка, порекомендуйте її іншим батькам. Я вас дуже прошу.